onsdag 5 oktober 2011

Life will go on!

Jag har inte egentligen inte så mycket att berätta denna gång.

I måndags så var jag i skolan och kom hem och gjorde läxor och igår såg det likadant ut fast jag var på gymet också.

Idag har jag också varit i skolan och på eftermiddagen var jag på ett möte angående att träffa en kontaktperson. En kontaktperson har jag rätt att få genom kommunen. I kväll var det dags att göra läxor igen...... 

Jag ska berätta en sak som alla får en liten tankeställare av. Idag när jag skulle åka buss till skolan så satte det sig en kvinna intill mig och hon började hosta. Hon hostade och hostade sedan plockade upp sin väska och ur den några halstabletter. Då förstod jag att hon var jätte förkyld. Jag frågade då vänligt om hon kunde byta plats för jag är infektionskänslig men jag fick ett snäsigt svar tillbaka från kvinnan som löd.
- Jag är inte sjukare än alla andra.
Jag förklarade då att jag kunde bli mycket sjukare än alla ifall jag får den förkylningen hon har. Då fick jag återigen ett snäsigt svar tillbaka som löd
- Jag får se vad jag kan göra åt saken. Sedan hitta hon en ledig plats och gick och satte sig där istället.
Efter detta började mina tankar att gå i huvudet. Har jag som är infektionskänsligt rätt att säga på detta sättet till andra personer? måste alla andra rätta sig efter mig, i så fall vart står det?
Jag kände mig jätte dum efteråt.
Samtidigt som det kan vara stötande för andra personer att jag säger så här så måste jag det för att själv kunna överleva för det kan ju bli så dåligt att jag behöver läggas in på sjukhuset av en ”vanligt” förkylning om den vill sig illa.
Men det kanske finns något god sida i andra personer som inte tycker det är märkvärdigt utan förstår mig helt naturligt. Detta kan jag inte svara på eftersom jag inte är någon annan människa än mig själv. Jag vet ju bara det som är bäst för mig.........



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte egentligen inte så mycket att berätta denna gång.

läs den meningen och försök hitta felet.

Björn Carlstedt sa...

Tycker du gjorde helt rätt som sa ifrån! Man har rätt att upplysa andra om en sådan sak. Stå på dig!