lördag 29 oktober 2011

Övningskörning för en nybörjare.

Söndagen den 23 oktober 2011
Vissa dagar när man är ledig vill man bara ligga i sängen och inte gå upp. Man vill bara ligga i sängen inte göra något....
Detta gjorde jag i söndags. Jag gick upp klockan 08.00 för att ta avstötningsmedicinen som jag brukar ta 08.00 på morgonren och 20.00 på kvällen varje dag sedan gick jag och la mig i sängen igen och sov till 12.00 på dagen. Det var riktigt skönt :D
Som jag skrev förra vecka åkte min föräldrar till hotell i lördags och i söndags kom de hem. I söndags var jag även och bowla med min LSS kontaktperson.


 
Måndagen den 24 oktober 2011
I måndags hade jag min långa och sköna sovmorgon som jag brukar ha på måndagar. Sedan var jag i skolan ett par timmar. När jag kom hem på eftermiddagen övningskörde jag med mamma.


Tisdagen den 25 oktober 2011
Jag var ledigt på morgonen från min första lektion på dagen. Detta innebar att jag fick en extra sovmorgon. Sedan på dagen hade jag bara en lektion. När jag kom hem övningskörde jag igen med mamma. Sedan läste jag lite på körkortsteorin innan jag och min bror Anton gick till gymmet. Jag hade fullt upp hela tisdags eftermiddagen och kvällen som ni förstår.


Onsdagen den 26 oktober 2011
Först på dagen var jag i skolan. Sedan hela eftermiddagen kvällen var mamma och jag i en butik, Ängeln i rummet. Den butiken har jag skrivit om förut. Denna butik äger min gamla assistent. Butiken har öppet fredag till söndag 11-17 fast nu har hon börjat och ha öppet sin butik även på onsdagskvällar mellan 16.00-20-00. Vi ”fastnade” hos henne och stod och pratade med henne från femtiden tills hon stängde. När vi kom hem därifrån hjälpte jag mamma att baka dumle och noblesskakor som mamma skulle bjuda på, på hennes jobb.


Torsdagen den 27 oktober 2011 
Det hände inte så mycket på torsdagen förutom att jag var i skolan och var på gymmet.

Fredagen den 28 oktober 2011
I fredags var jag på min första körlektion på körskolan, det var riktigt kul :D Det gick bra och körskoleläraren var nöjd med min körning. Min körning var inte felfri, den var långt ifrån felfri men med tanke på att mina erfarenheter i trafiken inte är så stor så gick det ändå bra. Sedan var jag i skolan och när jag kom hem var slö så jag tog det mest lugnt. Men att vara slö nu är inte konstigt för höstlovet börja ju nu så man slappna ju av.


Lördagen den 28 oktober 2011 
Idag har jag och mamma varit i skara på en antik och samlarmässa, eller rättare sagt betalt pengar för att se bord med saker. Mässan ägde rum i skara folketspark och det var knappt inga folk där och det var inte så många bord dessutom kosta det 50kr person person att gå in där. Second hand i Götene har mer att erbjuda.... Mässan var under all kritik så jag och mamma gick istället i shoppingrunda i skara centrum. Shoppingrundan gick med mer framgång. :D
Ikväll har pappa och jag varit ute och gått en promenad i riktigt friskt och skönt kvälls och höstväder. I lilla Götene var det inte många människor som var ute så vi behövde ju inte trängas.....:D


Halloween och alla helgon är nu i dagarna. Jag hatar Halloween p.g.a. jag är så j**vla rädd för masker. Jag klarar inte av att se ansiktsmasker och inte klarat av det någon gång i livet detta tror läkarna att jag fått genom att jag ”vaknat” upp under en utav mina operationer utan att jag varit medveten om det och sett läkarna med operationsutrustning och skydd framför ansiktet och blivit rädd på detta sättet.



Inga kommentarer: