lördag 15 oktober 2011

Uppdaterad till nya rutiner

Nu har jag inte uppdaterat bloggen sedan förra onsdagen och det beror på att allt annat börjar ta väldigt mycket tid så jag inte har tid att uppdatera så ofta längre. Jag har därför bestämt mig att göra en uppdatering varje vecka (istället för varje tredje dag). Jag hade då tänkt att göra en uppdatering varje lördag från och med denna lördagen och framåt. Jag kommer som vanligt att berätta vad som hänt mig och vad jag pysslar med i lilla Götene.

Tordagen den 5 oktober 2011
Denna torsdag var jag i skolan och jag kom in i någon dags trötthet fast jag orkade ändå gå till gymet som vanligt på torsdagar.

Fredag den 6 oktober 2011
Denna fredag var jag i skolan och var också lite trött men detta blev det ändringar på tills på lördagen.......

Lördagen den 7 oktober 2011
Denna lördag var det dags för den stora loppisen i Götene som brukar vara en gång varje månad. Jag lyckades smurffynda :D Finns att att se på sidan ”Min smurfsamling”.

Söndagen den 8 oktober 2011
Denna Söndag var jättekul den börja med att jag bakade kakor tre satser och sedan på kvällen och eftermiddagen var jag och min bror och hans flockvän på bio och såg på ”den nya smurffilmen” , The smurf´s. Den filmen är ju ett måste att se när man är en smurfsamlare som jag.





Måndagen den 8 oktober 2011
I måndags vakna jag strax innan 8.00 oväntat utav mamma som sa att jag skulle till tandläkare. Detta som hade glömt av. Jag trodde jag hade min långa och sköna sovmorgon som jag brukar ha på måndagar men det var bara att pallra sig upp och göra sig i ordning och åka iväg till tandläkaren. Bra start på veckan, va?
Efter tandläkare var det dags för skolan och när jag kom hem var det att plugga på ett prov som jag hade i tisdags. Jag hade tur att mina fadderföräldrar rakt över gatan kunde hjälpa mig att plugga på provet, utan de hade jag inte klarat provet. Tack Birgitta och Kjell :D




Tisdagen den 9 oktober 2011
Första lektionen på dagen var att skriva provet och sedan var detta följt av resten av skoldagen. När jag kom hem hade vi så mycket att göra vi bara sålde olika saker som vi haft ute till försäljning ett tag och det var ju bara att hjälpa till så gott man kunde innan det var dags att gå till gymmet.


Onsdagen den 10 oktober 2011
I onsdagen var jag i skolan en stund fast fick sluta tidigare p.g.a. jag skulle till min hjärtläkare på mitt hemsjukhus. Det var ett tag sedan jag träffade honom jag skulle ha varit där flera gånger fast jag har glömt någon tid och avbokat någon gång. Så det var på tiden nu.
Den stunden jag var i skolan hann jag att bjuda på kakkor till hela min klass, de kakor jag bakade söndagen den 8 oktober :D De var jätte omtyckte av min klasskamrater.





Tordagen den 11 oktober 2011
I torsdags var jag i skolan och när jag kom hem var så gick jag en liten sväng på marknaden i Götene. Vi brukar ha en stor marknad en gång varje halvår i Götene så var tvungen att besöka den en sväng. Jag har nämligen inte gått på den marknaden själv någon gång. Jag har bara åkt rullstol förut. Den har hunnit att var två gånger efter det att jag fick mitt nya hjärta men jag har varit på biopsi alla de gångerna.....



Fredagen den 12 oktober 2011
I fredags var jag i skolan och när jag kom hem så åkte jag och mamma direkt till Skara för att köpa en ny kudde till mig. De andra jag hade var lite utslitna.... Vi passade på att gå på lite secondhand butiker i Skara medan vi ändå var där.
När jag kom hem så uppdaterade jag bloggen med bilder på de smurfar som jag smurffynda lördagen den 7 oktober 2011. bilderna finns att se på sidan ”Min smurfsamling”



Lördagen den 13 oktober 2011
Äntligen är det framme på dagens datum. Idag åkte jag och mamma till Skara, igen. Mamma och pappa hade också kommit på att de också behövde nya kuddar och täcken...
Resten av dagen har jag tagit det lugnt och chillat efter lite stressiga dagar som ni förstår.
Ikväll har jag nu uppdaterat bloggen och kommer härdan efter bara uppdatera bloggen varje lördag precis som jag nämnde förut.



 


      

Inga kommentarer: