onsdag 17 augusti 2011

Dax för Göteborg, igen!

I söndags så plocka vi svamp igen och var barnvakt åt mitt brorsbarn, Månz. Han sov över tills på måndagen. I måndags var vi fortfarande barnvakt och jag hälsade på min fadderfar och faddermor. Månz sov över tills på tisdagen och åkte hem i Tisdags. 

Anledningen till varför vi har varit barnvakt åt Månz är för att Månz egentligen skulle ha fått ett syskon men det visa sig att barnet hade lika komplicerat hjärtfel som jag föddes med. Min bror och hans fru valde att göra abort på fostret och var på sjukhuset i två dagar medan vi var barnvakt. Hjärtsjukdomar är ärftliga och det är ingen tvivel på att det är något genfel i släkten. Detta barnet som skulle födds är det femte barnet i släkten som skulle haft hjärtfel och jag är den enda personen i som överlevt hjärtsjukdomen....

Aborten på barnet är svårt att acceptera men det måste respekteras eftersom det är så nära i släkten....



I onsdags så fyllde min hjärtkompis från Borås 20 år, Grattis till honom i efterskott!

Jag och mamma var och handla i Mariestad i onsdags inför skolstarten på måndag utan att hitta något speciellt......

Idag har jag packat inför förhoppningsvis den sista biopsin imorgon i Göteborg. Nu har jag snart gjort biopsier i ett och ett halvt år och det skulle vara skönt att det ser bra ut på biopsin imorgon så jag slipper mer biopsier. Håll tummarna för bra resultat!

Ikväll var jag och gymma med mina bror.

Jag har gjort lite uppdateringar på sidan ”Min smurfsamling” köpte fyra nya smurfar förra veckan som kom i måndags.


Inga kommentarer: