tisdag 2 augusti 2011

Simma?

I Lördags så höll jag mestadels på med mina smurfar. På förmiddagen var jag på en loppis och fynda fem nya smurfar sedan på eftermiddagen så tog jag hand om alla min smurfar och tvätta bort smuts på dem.........

I söndags förmiddag var jag å en baklucke loppis och titta efter smurfar men hitta inga, tyvärr.

På eftermiddagen kom en utav mina morbröder och hans flickvän och hälsade på och ville åka till Ängeln i rummet och dit åkte vi. Sedan åkte vi med våran båt och de följde med till snikviken som ligger intill Läckö slott. För varje år vid Läckö slott i Lidköping brukar det vara musikkonsert, Digiloo och precis utanför Läcköslott så finns det en vik där man kan lägga sin båt och lyssna på ”gratis musik” därför kallas det snikviken.

De två senaste dagarna har vi varit ute och badat med våran båt, det har varit jätte skönt. Jag har försökt att lära mig simma eftersom jag inte orkat att lära mig det förut. Det har gått jätte bra. Jag kan simma men jag vågar inte att skjuta ifrån och lita på att jag kan simma. Jag kan skjuta ifrån och flyta i vattnet några meter till båten och göra något som är ett litet simtag. Jag kan praktiskt taget sett simma men jag har en mentalspärr som att inte våga skjuta ifrån och bara lita på vattnet........ vem vet om det fina vädret som är just nu håller i sig så simmar jag kanske vilken dag som helst.

Simma eller inte simma?

Lördagens smurffynd :D



Inga kommentarer: