söndag 28 augusti 2011

Överlevnadsprov :S + trött

I torsdags var jag i skolan igen och var och gymma men min bror. Vi körde rätt hårt på gymmet i torsdags men det var skönt.

I fredags var jag i skolan fast hade en enorm håltimme då kom mamma till Lidköping och vi åt middag tillsammans på stan. På eftermiddagen tog jag det mest lugnt.


Igår så var jag ute för ett överlevnadsprov mer eller mindre.
Jag och mamma brukar vara ute på helgerna på loppisar och leta bland annat efter smurfar till min smurfsamling. Igår så var det en gatuloppis i Lidköping och jag och mamma åkte dit med bil som tur var. Vi hade tänkt att ta bussen först men tur var det. För när vi kom till loppisen hörde vi hur det mullra i kanterna med åska och det små regna. Fast vi gick på loppisen. Ju mer längre vi gick på loppisen ju närmare kom åskovädret. Vi hann kolla klart på hela loppisen innan åskovädret började närma sig och nästan var var rakt över oss. Då började vi springa till bilen. Tur var det för precis när vi hade satt oss i bilen börja det vräka ner regn och åskan gick hela tiden den kom blixt på blixt. Jag hitta inga smurfar på loppisen fast vi skulle uträtta några mer ärenden i Lidköping så vi åkte till en butik där de sålde nya smurfar där jag köpte två stycken. När vi var inne i butiken så gick strömmen och blinka i lampor ett par gånger och vi hörde hela tiden hur det mullra ute. Sedan skulle vi åka hem och det var värst av allt. åska var rakt över hela centrala Lidköping där vi befann oss och vi såg hur åskan slog ner bara några hundra meter ifrån där vi åkte bil, gång på gång. Inte nog med detta så bara det vräkte ner regn så trafiken stod inprincip still. Det var riktigt läskigt att befinna sig mitt i ett sådant oväder. Jag har aldrig varit med om något liknande....
På eftermiddag var jag trött och orka inte så jätte mycket mer än att slappa.

Idag har jag inte heller varit så pigg jag har bara slappat hela dagen och tagit kort på de nya smurfarna. Bilderna finns på sidan ”Min smurfsamling” till höger.
Anledningen varför jag varit så trött är antagligen för jag börja skolan i veckan och det tar en del på krafterna innan man kommer in i rutinen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Använd "," samt korrekturläs det du skriver