torsdag 1 september 2011

Uppskatta vardagen!

I måndags var jag i skolan på dagen och plockade svamp med mamma på kvällen.

I tisdags var jag ledig från skolan fast hade hela dagen fullt med att göra läxor fast fick en stund på kvällen till att gå till gymmet med min bror.

I onsdags var en dag utan driv. En sådan där dag som är seg. Jag var i skolan och med skolan var vi på vänermusset i Lidköping. Detta tog ungefär halva dagen. Sedan skulle vi fått ledigt efter det men då satte en lärare in en extra lektion som inte var så populärt i klassen. Till råga på detta så missa jag bussen. Så fick jag sitta och vänta på nästa buss, i en timme...

Idag har jag också varit ledig och då var jag hoss frisören och fixa lite nödvändiga grejer hemma. Sedan var det dags för gymmet igen fast jag var där själv för min bror börjar bli förkyld inte så bra att träna då......

Jag har gjort lite mer uppdateringar på sida ”Min smurfsamling” till höger. Göm inte att kolla upp det.

Det känns så skönt att vardagen börjar att rulla på även om det är lite struligt med schemat i skolan så man är ledig ofta i början. Vardagen är ouppskattat hos många. Många tar vardagen för givet och det är så skönt att den har börjat hos mig igen..

Till sist vilken underbar klass jag börjat i alla är så trevliga och snälla i klassen :D Älskar er VP10 

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser att du börjar använda mera "," och det är bra men korrekturläsningen behöver du fortfarande arbeta på...

"Hoss frisören"
"Göm inte att kolla upp det"

...är meningar som bör rättas.
Tänk också på meningsuppbyggnad och på vilket tempus som ska användas.

Ett exempel på detta är...

"Till råga på detta så missa jag bussen"

...missa är futurum medan meningen står i imperfekt "missade".