lördag 10 september 2011

En vecka som en stressad kanin

Veckan som har gått har jag haft fullt upp. Jag har gjort massor och där emellan behövt att vila upp mig.

I måndags var jag i skolan och på eftermiddagen var jag lite trött så jag vila.
I tisdags var jag i skolan och jag missade bussen redan tredje gången denna termin...

På eftermiddagen och kvällen åkte jag och mina ”päron” och köpte ett glasskåp till min smurfsamling (bilder finns under sidan ”Min smurfsamling”). Vad har jag då på hyllan där smurfarna stog förut? se bilden nedan. Glasskåpet köpte vi i närheten av min morfar och mormor bor så vi passade på att hälsa på dem också. 

Jag kan lösa alla. Det är ett utav min intressen :D 
I onsdags var jag med skolan och vi deltog på en arkelogiskt utgrävning. Detta skulle vi göra två dagar. Vi fick gräv ute på en åker. När jag kom hem var jag trött, jag orkade ingenting. Det var jobbigare än vad jag trodde. Det var ju speciellt jobbigt för mig eftersom jag fortfarande är i rehabiliteringsfasen. 

I torsdag var andra dagen på de arkelogiska utgrävningarna och när jag kom hem var jag också jätte trött. Men fick vila mig på eftermiddagen och kvällen? Nej det fick jag inte göra jag var tvungen att träna på ett prov som jag hade i fredags om stadsmorfologi. Googla ifall du inte vet vad stadsmorfologi är....

I fredags var jag i skolan och hade provet, det kändes väldigt bra. Om resultatet blir samma som jag kände att provet gick får framtiden utvisa. När jag kom hem i fredags var jag så trött så jag inte orkade göra något efter denna ”jobbig” vecka.

Idag har jag varit på loppis i folkparken här i staden och ”smurffyndat” . Resten av dagen har jag ägnat mig åt att lägga ut lite annonser på tradera och uppdatera bloggen med nya bilder på mina ”nya” smurfar m.m. Glöm inte att kolla på min ”smurfsida”.

Till sist delar jag med mig av en musikvideo som är är lite konstigt. De sjunger om att någon ska rädda världen. De visar början av brott som begås. Rätt var det är så kommer det hundar in i bilden som avbryter brotten. Väldigt konstigt tycker jag fast låten är bra. Se och bedöm själv :)

   

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fortfarande problem med korrekturläsningen, annars ok

"PÅ EFTERMIDDAG och kvällen ÅKT jag och mina ”päron” och köpte ett glasskåp till min smurfsamling"

antar att du menar Under, eftermiddagen och åkte.

Vill inte verka som en svenska lärare men det går ibland inte att läsa din blogg pga dålig stavning.

Anonym sa...

Fortfarande problem med korrekturläsningen, annars ok

"PÅ EFTERMIDDAG och kvällen ÅKT jag och mina ”päron” och köpte ett glasskåp till min smurfsamling"

antar att du menar Under, eftermiddagen och åkte.

Vill inte verka som en svenska lärare men det går ibland inte att läsa din blogg pga dålig stavning.

Arvid Ståhlgren sa...

Bättre så?
Jag vet att du har kommenterat anonymt. men vem är du egentligen?