tisdag 20 september 2011

En blå helg!

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på några dagar så det passar bra att göra det nu.

I fredags så flöt vardagen på med skolan, kom hem, var trött, kolla TV på kvällen. Precis som vilken annan person som helst.

I lördags hände det grejer. Jag hade bestämt med en kvinna i Mariestad att komma och kolla på och köpa en hel 2liters glasslåda fullt med smurfar. Jag och mamma åkte dit och köpte lådan med smurfar. Vi hann knappt att komma hem, Då ringde telefonen och det var en bekant från Falköping som ringde och fråga om jag fortfarande samlar smurfar. - Det gör jag ju. Han hade hittat på en loppis i närheten där han bor, smurfar. För att veta om jag hade smurfarna började han i telefonen att beskriva varje smurf, var för sig och gick igenom alla. En kvart senare hade vi pratat klart och han hade köpt 16st smurfar jag inte hade. Sedan var han så snäll så han åkte ända till Götene för att lämna de till mig. Under bara några timmar hade jag 30-40st mer smurfar än vad jag hade innan. Resten av lördagen och hela söndagen gick åt till att ta reda på mer information om varje smurf så som nummer m.m.

-Tack Maria i Mariestad för vi fick komma :)

-Tack Björn för hjälpen. 


Hela skrivbordet fullt med smurfar....
  
Nu börjar ett hästjobb nu ska jag sälja de smurfar jag har fått som dubletter ta kort på de som jag ska ha kvar och lägga ut här på bloggen. Sedan ska jag få in de nya smurfarna i skåpet bland resten av min smurfsamlingen. Detta lär ta några dagar men ni vet vad ni har att vänta som ska publiceras här på bloggen. 

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Idag har jag varit i skolan. När jag kom hem där ifrån var jag på mitt fina fixarhumör igen och ikväll var jag och gymma första gången på 2 veckor efter att ha haft mycket att göra och varit sjuk. Jag fick ta det lite lugnt på gymet eftersom förkyldningen inte riktigt är över. Det är ju inte bra att träna när man är förkyld......


Inga kommentarer: