torsdag 15 september 2011

Förkyld och framgångsrik

Nu har det tagit några dagar sedan jag blogga sist. Under dessa dagar har det hänt en hel del.

I söndags gjorde jag ingeting jag bara slappa och sov.

I måndags var jag själv nästan hela dagen och jag hade studiedag. Under dagen så städa jag och var på mitt fina ”fixar humör” och fixa en hel del saker.

I tisdags så vakna jag med en otrevlig överraskning jag, var förkyld :( men hade som tur var ingen feber ”bara” lite ont i halsen. Envis som man är gick man till skolan ändå :) När jag kom hem var jag själv hela eftermiddagen och då var jag så trött utav förkyldningen så jag sov hela tiden tills resten av familjen kom hem.

I onsdags var jag också i skolan fast jag var lite förkyld och när jag kom hem var jag egentligen tvungen att träna på engelska glosor som jag hade i läxa tills idag man orkade inte det p.g.a. min förkyldning.

Idag är jag fortfarande förkyld fast det känns bättre än i tisdags och varit i skolan idag med.

- En liten förkyldning stoppar inte mig.

Idag fick jag en trevlig överrakning i brevlåda. I brevlådan låg ett kuvert som innehöll två stycken hjärtrapporter som hjärt lungfoden ger ut varje år. En hjärtrapport innehåller diagram och statistik om hjärt och kärlsjukdomar bland Sveriges befolkning. Vissa sidor emellan alla diagram finns det bild på en person som har eller haft hjärtkärlsjukdom eller en bild på en läkare/forskare med ett citat ifrån den personen om hjärt och kärlsjukdomar.
Gissa vad? Jag är med i årets hjärtrapport på innehålls sidan och sidan 25 :D
länken till webbversionen av hjärtrapporten finns nedan eller på sidan ”Länkar” till höger. 

http://www.hjart-lungfonden.se/Documents/Press/Rapporter/Hjärtrapporten_2011.pdf   

De närmsta dagarna hoppas jag att min förkyldning försvinner helt så den inte blir värre..

Jag har även gjort lite mer uppdateringar på sidan ”Min smurfsamling”

1 kommentar:

maria sa...

Vilken otrolig livsglädje, styrka du har. Var så kul att se dig idag och få höra lite om dig, jag blev alldeles rörd. Så fort jag hittar smurfar så kommer jag tänka på dig och köper dem naturligtvis till dig, så jag hör av mig så fort jag hittar lite smurfar. Kram och sköt om dig, Maria i Mariestad