söndag 3 juli 2011

3 dagar, 3 tillställningar

Det har gått tre dagar eller rättare sagt fyra dagar sedan jag skrev på bloggen sist, men detta är beroende på att jag har roat mig och varit ute på olika tillställningar.
Jag börjar med torsdagen.

I torsdags kväll var jag på Hjulafton i Lidköping och det är vad namnet är. Man hyllar allt på hjul, bilar, motorcyklar, mopeder, you name it, I say it! De är en utställning av många olika bilar och motorcyklar. Sedan har de en ”aktivitet” då ett herkules plan flyger över folkmassan strax ovanför trädtopparna det var lite mäktigt att se det flyga på så låg höjd. 

Herkules plan
I fredags var jag på kvällsbio med min bror, Anton och hans flickvän plus en kompis till oss. Vi såg Transformers 3, The dark side of the moon. (se trailern nedanför)


Igår, lördag så var vi på en minisemester med familjen vi åkte och kolla på Torsö som ligger strax utanför Mariestad i Vänern. På kvällen så var familjen i Lidköping, igen...... och kolla på en gratis konsert, Försommar som var i stadsträdgården i Lidköping. De som spela där var bland annat gruppen Broken door och Swingfly. Efter konserten åt vi på en restaurang med hela familjen.
Swingfly kända från melodifestivalen med, Me and my drum

Broken door som har haft ett par radiohits

Idag har det varit söndag och söndagar är som bekant vilodag och det är precis det min söndag har innehållet. Tre dagar i rad har vi varit på olika tillställningar och inte lagt oss för att sova förrän tolv ett på natten vi brukar i vanliga fall lägga oss runt tio, elva. Så har bara chillat idag. Det var egentligen meningen att vi skulle åkt till äventyrslandet i Götene på en allsångskväll men vi orka inte. Det finns gränser vad man orkar... 

Men jag har haft jättekul dessa dagar tillsammans med delar eller hela familjen och tackar dem för tre underbara dagar :D.




Inga kommentarer: