tisdag 14 juni 2011

Crash, boom, bang, KASST!!

Om man säger så, så har dagen inte varit så fruktansvärt framgångsrik. Jag skulle ta prover på vårdcentralen förut idag och dit skulle min bror, Andreas köra mig men vi kom endast ett par hundra meter innan bilen stod still, Andreas gjorde några bra försök att starta bilen igen utan framgång. så det blev till att ringa mamma så hon fick komma och hämta mig och köra mig till vårdcentralen... Väl framme gick det inte så jätte bra att sticka mig. Jag är jätte svår stucken så när en nål kommer in i kärlet drar det ihop sig och försvinner och släpper inte ut en droppe blod så fyra försök blev det innan de fick ta blodproverna i fingret...... AJ!!!! säger man då. När jag kom hem blev det till att sova lite för man är inte så jäkla pigg när man har feber det vet nog alla som haft det. I eftermiddags så gick jag några varv runt huset för att lufta lungorna så att jag inte bara ligger still och då kan det bli luginflamation och det vill jag inte ha. Sedan var det att sova lite till innan jag orkade skriva lite här på bloggen.

Jag har haft runt 38 grader i feber hela dagen men försökt hålla febern nere med Alvedon. Alvedon är bra mor feber har jag märkt.

”Den som är sjuk vill bli frisk. Den som är rik vill bli rikare”. Vem har störst utmaning? Vems utmaning är värdefullast? Det tåls att tänka på.........



Inga kommentarer: