måndag 13 juni 2011

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Som ni märkt har jag inte skrivit på bloggen så mycket anledningen kommer nedan.

Fredagen den 10 juni 2011

Som jag skrev i torsdags så hade jag en etta på biopsin och då trodde jag att det var den sista biopsin jag behövde göra men hemskt vad jag misstog mig. Jag hade ett läkarbesök på fredag innan jag fick åka hem och då sa läkaren att jag skulle ha en nolla innan de inte vill göra någon mer rutin biopsi... så ska ner i slutet av sommaren igen och göra biopsi.... Sedan är mina vita blodkroppar väldigt låga så ska kolla upp det mer rutiner prover nu i veckan plus lite andra prover........ När jag kom hem i fredags så åkte jag mamma och min bror Anton på Antons tjejs studentfest. Det var riktigt trevligt och kul men glädjen höll inte länge.....

I lördags morses när jag vakna hade jag jätte ont i högra lungan och hosta jätte mycket. Sedan tog jag febern och hade då nästan 38 graders feber. Så jag ringde till läkarna i Göteborg och då skulle jag ta en lungröntgen på Lidköpings sjukhus. Röntgen var bra fast jag hade fortfarande feber. Så satt på akuten i Lidköping halva lördagen. Jag fick komma hem på eftermiddagen och på kvällen och då steg febern ännu högre. Hade då nästan 39 graders feber.

Igår så vakna jag fortfarande med feber och var tvungen att ta alvedon mot febern. Hela dagen igår låg jag bara i soffan och orka ingenting hade runt 38 graders feber hela dagen.

Idag vakna jag återigen med 38 graders feber så då ringde jag igen till mina läkare i Göteborg och då ansåg att det räcker med att jag tar lite blodprover imorgon och är uppmärksam ifall jag får frossa eller över 39 graders feber för då behöver jag ta blododlingar och anda infektionsprover på Lidköping sjukhus. Under dagen idag har feber börjat att gå ner så hoppas att det fortsätter så.

Det är så när man är transplanterad att en ”vanlig” förkyldning kan sluta i en långdragen infektion och det är inte bra ifall det gör det. Därför måste man åka in till sjukhuset vid det mista misstanke när man börjar bli sjuk.

Jag har inte orkat att skriva på bloggen på några dagar men det är ju rätt förståligt.
Till sist delar jag med mig av en låt som passar bra i detta läget.      


     

Inga kommentarer: