måndag 14 mars 2011

Återseende

Idag har jag varit på läkarbesök i Lidköping angående ett läkarintyg om ett körkortstillstånd så jag ska kunna ta körkort. När jag kom till sjukhuset stötte jag på en gammal sjukgymnast vid namn Janneke. Först kände jag inte igen henne men sedan föll pusselbitarna på plats. Jag har träffat så många olika människor under mina sjukdomsår så är lite svårt att hålla reda på alla.
Janneke tyckte det var jätte roligt att träffa mig. Hela hennes dag blev jättebra p.g.a. för jag har lyckats göra ett stort intryck på henne och hon tycker jag är jättestark att orkat gått igenom det jag gjort. Det är jag verkligen jättekul att jag lyckats påverka andra så mycket med mitt mod och viljestyrka. Så det är jättekul att få höra detta från henne.
Lika stor påverkan jag vill nå med mitt projektarbete att kunna påverka människor på ett positivt och viljestark sätt. Som sagt var inget är omöjligt!

Theraband ett utav alla saker Janneke försökte få mig att träna med


(Att säga ett tack är det sista jag kan göra för visa min tacksamhet för de människor som hjälp mig under mina sjukdomsår. Det kommer bli fler sådana här på bloggen längre fram) 



När jag kom hem från Lidköping gick jag till Västerbyskolan och lämna några donationskort där. Det räckte inte riktigt till alla i fredags.
Jag kan väl säga att vädret idag inte var så skönt som igår men det var skönt med lite luft i alla fall. Vädret blev bättre längre fram på dagen.
Då gick jag och mamma och handlade. Det kan man säga var lite rörigt. Vi brukar ”självscanna” och medan vi handla så ringde det massor av samtal så tillslut så hade vi glömt att scanna visa saker, trodde vi. Till och med satte vi i scannings appareten i sin dockningsstation för tidigt innan vi hade handlat allt. Såklart fick man avstämmning just idag. Fast det såg bra ut i alla fall så det var skönt.
Vi var även på Secondhand i Götene ikväll där jag hitta ett fynd (se bilden nedan) en örn. Jag kunde inte låta bli att köpa den. Den var så präktig och fin så den får stå i fönstret i mitt rum och ”vakta” på folk som kommer och går utanför.


Örn fyndet!


Inga kommentarer: