måndag 21 mars 2011

Morgonpromenad och löst IR problem (kanske)

Som jag berätta igår skulle jag börja att gå morgonpromenader idag och det gjorde jag. Ställde klockan på 05.50 och vakna strax därefter. Sedan gick 06.00 hemifrån och mamma hängde på. Jag gick en en sträcka som tog 45 minuter att gå. Samma strecka går mamma och pappa på samma tid som mamma och jag gjorde i morses. Det var framgångsrikt och skönt att känna att man kan prestera bra. Tyvärr var det lite molnigt och blåsigt men det var rätt skönt ändå. Jag har varit pigg hela dagen antagligen utav promenaden i morses.  Imorgon blir det samma visa, vakna 05.50 och gå ut och gå. (Om vädret inte är sämre)
På dagen var mamma och jag och handla på vårt favorit ställe, ICA som vi brukar vara nästan varje dag.

Idag mötte jag en gammal mellanstadielärare. Han var min lärare i två år, 4 och 5. Det var kul att träffa honom. Han hade läst om mig i tidningen.

På eftermiddagen åkte vi till Lidköping och där försökte jag att kolla på en IR mottagare så att jag kan använda den kontrollen som jag köpte förra veckan och berätta om då. Fast hitta inget ställe i Lidköping som hade något sådant. Så jag har fått beställa en IR mottagare från nätet på http://twistedmelon.com/mira/ och denna ska vara speciellt gjord för att just funka men den kontrollen jag har köpt. Så nu är det bara att vänta på mottagaren och hoppas verkligen att den fungerar när jag får den.

Bild på IR mottagaren som jag beställt

Inga kommentarer: