söndag 13 mars 2011

Vårkänslor

Igår gjorde jag knappt inget vettigt på hela dagen satt bara och spela DS-spelet som jag köpte förra veckan. Jag titta bara på finalen i melodifestivalen igår. (det enda vettiga jag gjorde) Det jag kan säga om melodifestivalen är att jag inte tyckte fel låt vann. Eric Saades låt, Popular var rätt bra. Fast mina personliga favoriter var Danny och Nicke Borg. 

Danny med låten In the club
Nicke borg med låten Leaving home


Idag har jag gjort lite annat än vad jag gjorde igår. Jag var ute och gick en promenad i det fina vårvädret. Det var verkligen vår och man fick verkligen vårkänslor av allt naturen hade att erbjuda. Vissa vårblommor har börjat att blomma lite grann och det finns små knoppar på varje träd och lufttemperaturen låg på 6 grader plus. Helt underbart när man ser och känner detta för då vet man att man har en varmare och ljusare tid framför sig. :) 

Vårens första skilla
Vårens första snödroppar











Ikväll blir det att kolla på Solsidan. Det blir en bra uppladdning för den kommande veckan då jag har en föreläsning för kommuncheferna i Götene kommun. Så ska göra ett bildspel i veckan som jag ska ha på torsdag då föreläsningen äger rum. 



Sist men inte minst vill jag slänga en tanke till Japans befolkning. Inte nog med jordbävningar, tsunamis, hårdsmälta i kärnkraftverk och nu också ett vulkanutbrott.
När man trodde att det inte kunde bli värre så blev det värre. En tanken till ett lidande folk är det sista man kan göra.....
Skulle vara förfärligt ifall Japan skulle gå under. För det är nästan det som håller på att hända. Mycket i våran vardag har vi hämtat från Japan så skulle vara en stor förlust att mista modern till en inspirerande kultur som resten av världen har påverkats av på olika sätt.

Vulkanen Shinmoedake som har fått utbrott i södra Japan

Inga kommentarer: