lördag 5 mars 2011

Pannkaks diet!

Som jag berättade igår skulle jag göra en biopsi igår kväll. Den gjordes runt klockan 20.45 igår kväll. Svaret på biosin var en 1:a. Man kan ha en 0:a, 1:a, 2:a, eller 3:a på en biopsi för att få reda på avstötningsgraden. 0:a betyder att man inte har någon avstötning. 1:a visar att man har en liten avstötning men inte behandlingsbar. 2:a och 3:a behandlar man med starka mediciner intravenöst i några dagar. Så min 1:a var bra på det sättet fast min trötthet består och detta kan bero på dubbelslag och små rusningar mitt hjärtat gör. Detta har läkarna hittat med EKG. Så jag har fått betablockerare som behandling till att börja med. Så jag blir kvar minst tills imorgon för att ta reda på varför jag har dubbelslag och de små rusningarna. Förhoppningsvis hjälper det bara med beteblockeraren. För att redan ut det oredetligt innan jag åker hem ska jag göra ett ultraljud imorgon och har telemetri övervakning tills dess. (Telemetri övervakning = Bärbart EKG)

Maten är inte så god på sjukhuset för man får antigen köttbullar, färsbiffar, olika köttfärsgrytor eller fisk. Jag tycker inte om något med köttfärs eller fisken på sjukhuset. Därför så lever jag på pannkakor eller pajer på sjukhuset och det lär jag göra minst tills imorgon. Bara så ni vet också händer det ingeting på sjukhuset på helgerna det är jättetråkgt så jag får försöka fördriva tiden tills mitt ultraljud imorgon. Fast detta underlättar för pappa har kommit ikväll och då hade han med sig Pokémon black, spelet jag längta efter igår så därför blir väntan inte så lång.


Håll tummarna för bra svar på ultraljudet imorgon.



Sjukhusets GODA :S pannkakor


Pokémon black spelet :)

Inga kommentarer: