fredag 4 mars 2011

Fredagsmys på Sahlgrenska

Häromdagen skrev jag om att jag var så trött och att det kunde beror på en avstötning. Nu är jag i det läget att det möjligtvis kan vara så. Fick idag åka akut till Sahlgrenska för att göra en akut biopsi, ett vävnadsprov för att se om jag har avstötning. Då går man ner via ett kärl på halsen (vampyr ådern) till hjärtat och tar fem små mikroskopiska bitar av hjärtat och analyserar de.
Svaret får jag inte förrän imorgon så får ligga på sjukhuset i natt. Fast fredagsmyset blir lite lidande så får göra det bästa av situationen och ha fredagsmys på sjukhuset istället. Det har jag gjort flera gånger om så för mig är det inget konstig .........
Jag återkommer imorgon med biopsi svaret.

Fast jag är lite ledsen över att jag fick åka till sjuhuset just idag för jag har längtat efter denna dag sedan i höstas. För idag släpps Pokémon black till Nintendo DS. Första spelet med generations fem Pokémon. Serien har haft fem generationer (spel) sedan första spelet släpptes i slutet av 1990-talet. Grejen varför jag spelar Pokémon spelet är att de första spelet jag hade satt jag och spela 2001 på sjukhuset när mitt gamla hjärta strula. Sedan fick jag ett Nintendo DS plus ett utav spelen i present efter min transplantation. Därför ligger Pokémon spelen mig varmt om hjärtat de har följt mig under mina sjukdomsår. Så jag är lite irriterad över att inte kunnat skaffa det idag. Fast pappa har fixat det till mig så antingen om jag kommer hem imorgon så får jag det då eller så kommer pappa till mig med det imorgon.    

Håll tummarna för ett bra svar.

Omslagsbild Pokemon black

Inga kommentarer: