måndag 28 mars 2011

En dag med omtanke + summering av helgen

Jag börjar att summera helgen.

I lördags var jag, mamma och pappa ute och gick klockan sju på morgonen i en timme och en kvart. Längden blev 5,8 km, skönt! På dagen blev vi bjudna på våfflor hos mina fadderföräldrar, Birgitta och Kjell. På eftermiddag och kvällen så klippte vi ner träd i trädgården. Jag hjälpte till att bära grenar. Det blev en jättehög med grenar och ris. Det var lite jobbigt att bära genar så därför orka jag inte skriva på bloggen i lördagskväll.

Jättehögen med grenar och ris.

På söndagsmorgonen var samma trio ute och cykla samma sväng som på lördagsmorgonen, fast vi börja att cykla vid åtta tiden på morgonen.
På eftermiddagen var vi hos mormor och morfar och hälsade på. Där gjorde vi våfflor och bjöd på. Sedan kom vi hem så sent igår kväll så jag inte hann att skriva på bloggen igår. 



Nog om helgen över till dagen istället.

Idag har inte jag gjort så mycket var på ICA och Secondhand och handla i Götene med mamma. På kvällen blev det en cykeltur på 3.3 km.

Som jag skrev om i förra veckan så mötte jag en speciell person och nu har det hänt igen fast nu vet jag vem det är. Jag och mamma har haft fått kontakt med en person på secondhand i Götene. Det har visat sig att hon har lidit av en jätte svår cancer sjukdom. Hon har legat på sjukhuset lika mycket som jag eller nästan mer än vad jag har gjort. Det är konstigt att just det är en sådan person man fått kontakt med och inte en ”frisk” person?. Det går nog inte att svara på utan man får nog bara se det som ytterligare en annan erfarenheter om livet som man kan lära sig utav varandra. För två svårt sjuka personer som nästan varit med om lika saker och utbyta erfarenheter med varandra är jätte nyttigt för rehabilitering och bearbetning.

På tal om svårt sjuka människor. Min bästa kompis, Niklas som jag har känt hela livet. Hans föräldrar träffa mina föräldrar på sjukhuset när jag var nyfödd. Niklas hade ungefär samma fel som jag. Vi har haft kontakt hela livet. Vi har genomgått ungefär samma operationer. Han fick ett nytt hjärta 2001. Niklas är ungefär ett halvår äldre än mig.
Idag har han genomgått ytterligare en operation. Han fick en operationsskada en gång på sina stämband som har gjort att han haft väldigt svag och mörk röst. Idag har han opererat om stämbanden som gör att han ska fått en bra röst. Så idag har mina tankar gått till honom.

Den operationen Niklas idag genomgått är väldigt mycket mindre än vilka stora operationer Niklas tidigare genomgått. Man vet aldrig det kan även bli fel på ”små” operationer.

Inga kommentarer: