fredag 1 april 2011

Skämt, eller?

Jag inser att jag är en rätt tråkigt person. I veckan har jag inte skrivit mycket vad jag gjort. Detta är på grund av att jag inte gjort så mycket så det inte är så mycket att skriva om. Utan jag summerar det lite fint idag.

Morgonpromenader på morgonen har inte gått så bra i veckan utan jag har endast varit ute och gått i torsdags. Anledning till varför jag inte varit ute och gått de andra dagarna i veckan är att i tisdags tyckte jag att det var för mörkt ute. För det blev ju sommartid i helgen som var. Detta gör så det blir mörkare på morgonen och ljusare på kvällen. :S Plus att det regnade också...
I onsdags var det för kallt. Minus fem grader var det, Brrr!!!
Idag och alla andra fredagar börjar mamma sitt jobb tidigare än vanligt och jag vill inte gå själv. Därför går inte jag ut och går på fredagar.
Det jag har gjort i veckan är att varit i på en lektion i tisdags och varit på seniorerna i onsdags.


Idag har det varit första april också och jag kan väl säga att jag är en jätte dålig skämtare. Jag försökte att skämta med tre personer fast alla kom på mig och de lyckades att skämta med mig istället. Lyckat, eller hur?
Annars idag skulle jag haft min andra lektion i veckan fast när jag hade tagit mig in till Lidköping så ringde min lärare till mig och sa att lektionen hade blivit hastigt inställd. Som tur var körde mamma mig till skolan så medan vi ändå var i Lidköping fick det bli en lite shopping runda istället för skolan.

Jag träffa en person på shopping rundan, en gammal mattant jag har haft i skoan när jag gick i fyran och femman. Hon heter Ninni. Eftersom jag har haft det väldigt svårt att äta och spytt av vissa konsistenser så har jag haft speciell mat. Så jag har fått sådan mat som jag tycker om att äta för att i huvudtaget kunna få i mig något att äta. Så Ninne gjorde special mat till mig i två år och det betyder jätte mycket för mig. Ninni stod till och med ibland och hela måltider till mig. Därför har jag en stor anledning att tacka henne för de åren hon hjälpte mig. Tack Ninni!

På shopping rundan köpte jag Gargamel och hans katt till min smurf samling. Har inte honom sedan tidigare. Jag fick köpa figurerna nya i en leksaksaffär.

Idag är det också fredag så det blir lite fredagsmys och kolla på Talang 2011 som har säsongs premiär. Det är en utav min favorit program på TV.

Föresten det står en trana på din garageuppfart.


Inga kommentarer: