tisdag 5 april 2011

Nästan ett år har gått

Idag har varit som vanligt. Jag var ute och gick på morgonen. Sedan har jag varit i skolan på en lektion utav två lektioner i veckan som jag brukar ha. Fast denna vecka har jag bara en lektion för skolan skulle ha någon special som jag inte behöver vara med på. Denna dagen var just den dagen jag skulle ha en lektion. Så jag är ledigt resten av veckan. :) Nästa vecka skulle jag ha en lektion fast då när jag skulle ha denna lektion så har skolan en till special dag som inte berör mig. Denna dag infaller också när jag egentligen skulle ha en lektion. Nästa onsdag åker jag till Göteborg för ett årskontroll på mitt nya hjärta. Därför har jag inte den ena lektionen jag egentligen skulle haft nästa vecka. Veckan därpå är det sedan påsklov. Därför är inte jag i skolan på på tre veckor, gött :) Dagarna fram till onsdag nästa vecka går åt till att ladda upp inför ett årskontrollen.

På tal om ett årskontroll och ett år. Vid denna tiden förra året gick jag i väntanstider och vänta på mitt nya hjärta. Tänk vad tiden har gått fort det känns inte som det har gått ett år redan. Fast det har hunnit att hända massor med förändringar och jag har snart levt mitt nya liv i ett år. När jag tänker tillbaka på mitt gamla liv så minns inte jag så mycket eller rättare sagt, de mesta som har varit negativt försöker jag glömma. Men ändå kommer jag ihåg de väsentliga delarna för att kunna veta vem jag egentligen är och kunna berätta om vem jag är. Detta för att få att ha en enorm livserfarenhet och veta vad livet går ut på och kunna ta till vara på livet och kunna dela med sig av goda ting som förgyller och ger andra nya insikter i livet. Man behöver inte leva som alla andra utan man ska leva som man själv trivs. Jag trivs med mig själv och det livet jag har fått. Det gamla livet och det gamla jaget inser jag nu hur begränsad det var. Det nya jaget har nya möjligheter att kunna upptäcka mer av livet och få mer erfarenheter från livet. Därför är jag evigt tacksam för jag fått den gåva jag fått och jag tackar livet varje dag jag lever. Det skulle alla göra som alltid har varit friska, stanna upp och vara tacksam för den du är.

Livet är är en gåva till alla, ta hand om det.


Inga kommentarer: