söndag 17 april 2011

Bakdags och vår mys

Idag har jag en sak som jag aldrig har gjort förut i livet. Jag har bakat alldeles själv. Jag baka havreflarn. Jag har bakat havreflarn förut fast då med viss hjälp utav min faddermor och de är hennes recept på havreflarn jag använde idag. Flarnen blev jätte bra och jätte goda. Sedan bjud jag mamma och pappa som har byggt på våran nya altan hela dagen idag. Vi satt ute i våran nya utesoffa vi köpte igår och fika. Sedan ”testa” jag soffan och kolla ifall man kunde sova i den och det det gick göra det. Det var jätte skönt...... Ikväll spela jag kubb med min bror Anton och hans flickvän. Jag spela själv mot Anton och hans flickvän. Jag vann nästan två gånger utav tre missa kungen två gånger i slutet och en gång vann de storslaget, buhu.... :(

Sedan har jag varit väldigt öm och stel i ljumsken idag så har varit lite irriterad över det.

En grej har varit mysko idag för det stod i mitt horoskop. (brukar läsa horoskopet ibland)
”Du kanske har en äldre vän eller en släkting som har kompetens eller information som hjälper dig att göra ett utmanande sista minutens beslut.”

Detta stämde faktiskt eftersom jag jag använde min faddermors recept idag.........

1. Smet till havreflarn

2. Smeten upplagt på plåt

3. Havreflarn gräddas i ugnen

4. Färdiga havreflarn :)

Kubb spelet 


Inga kommentarer: