lördag 30 april 2011

Jag är en nolla......

Idag har jag tagit det lugnt och chillat nästan hela dagen förutom att baka två sorters kakkor schackrutor och kammar. Anledning varför det varit mycket chilla idag är för att det är jobbigt att vara i Göteborg och göra de stora undersökningarna jag gjorde i torsdags.

Igår kom jag hem från Göteborg efter att fått mitt biopsi svar. Man kan ha en nolla, etta, två eller tre på avstötningsgraden alltså hur mycket sitt eget immunförsvar vill få bort det främmande organet från kroppen. Jag fick en nolla så jag är en stor NOLLA detta betyder att kroppen inte försöker få bort de främmande organet från kroppen någonting. Utan accepterar hjärtat utan problem. Om man har en etta betyder detta att kroppen försöker stötabort hjärtat lite grann men inget som man behandla. Fast om man har en två eller tre behandlar man de med starka mediciner så då hade jag inte varit hemma än om jag inte hade haft något utav det. Sedan fjäska jag lite för personalen så jag slapp och vänta till 15.00 innan det skulle ta bort det 24 timmars blodtrycksmätningen jag hade på mig och de tog bort det redan vid tolv tiden. På hemvägen stanna vi och köpte 4 nya fiskar till dammen i en fisk affär i Göteborg och sedan tog vi med oss lite käk från Macdonalds i Göteborg innan vi åkte hem igår. Vi gjorde ett kort stopp på en affär i Alingsås som heter hus till hus. De har ”reservdelar” till hus alltså de har fönster golv, takpannar, grindar. dörrar m.m. som har suttit på andra ”gamla” hus tidigare fast man kan köpa och sätta på sitt ”nya” hus.



Schackrutor 

Inga kommentarer: