lördag 23 april 2011

Påskafton firat med kakkalas

Långfredagen var igår och då baka jag igen. Det blev äggkringlor. Jag misslyckades lite med dom men smaken var det inget fel på....... På kvällen igår cykla jag och min bror Anton och hans flickvän en sväng, ungefär en mil i Götene. Jag var på vissa ställen i Götene som jag inte visste fanns, det var kul. Sedan hade vi grillkväll med pommes frites, grillat kött, grillad majskolv och allt vad en grillkväll ska innehålla. Jag var ute i trädgården till kvart över tio på kvällen och då var det 13,7 grader vid den tiden. Man undrar vad det beror på att det är så vart redan i april är det en globala uppvärmningen eller är det på ”riktigt”?

Idag på påskafton utnyttjade vi affärernas öppentider i påsk och handla lite mer bräder till våran nya altan som pappa håller på att bygga. På dagen bakade jag ytterligare två sorters kakor och de var det sista jag behövde göra för att klara mitt mål att göra sju sorters kakor. Idag bakade jag chokladcigarrer och kammar. I eftermiddags hade jag, mamma och pappa ett kakkalas med sju sorters kakor för att fira påsken så glad påsk på er allihopa!

P.s. ljumsken har nästan blivit bra igen :)


Kakkalasets kakfat :) 

Äggkringlor

Chokladciggarer    

Ett bord med sex sorters kakor
(kammar gräddades när jag tog bilden)

Kammar






Grillat mm...



Inga kommentarer: