torsdag 21 april 2011

Föreläsning för assistenter i Götene kommun

Onsdagen bjud på lite allt möjligt. Jag bakade kakor denna gången ett eget påhitt, kanelringar. Dessa är gjorda av mördeg som är format som ringar som är doppade i en blandning av kanel och socker. Sedan gräddar man de i ungen i 20 minuter i 175 grader. På igår kväll testa jag och cykla lite med min ljumskel. Jag och mamma cykla till skogen och plockade lite vitsippor. Igår ringde de från assistenter i Götene kommun och ville att jag skulle vara där och föreläsa idag och jag tackade ja.

Idag har jag alltså haft föreläsning för Götenes assistenter. Jag vill tacka då mycket för att jag fick komma. Ni som var där och tog donationskort glöm INTE att fylla i dem, även ett nej är bra. Bilder från föreläsningen hittar ni nedan eller under sidan bilder till höger. Ikväll baka jag igen och då baka jag havreflarn samma kakor som jag gjorde häromdagen men jag gjorde bågar utav dem och när det är gjorda som bågar heter de bågkakor...... På dagen var vi i Lidköping och handla de sista brädorna till den nya altanen som pappa ska bygga. :)

På de senaste nätterna har jag sovit dåligt p.g.a. ljumsken jag har inte kunnat hitta något bra läge på benet så att det inte ska göra ont när jag ligger i sägen....... 

Bild på publiken från dagens föreläsning 

Härligt med vårens blommor...

Kanelringar

Havreflarn eller bågkakor, välj själv.




Inga kommentarer: