onsdag 13 april 2011

Första dagen av ett-årskollen

Idag börja dagen med en morgonpromenad följt av en god frukost. På förmiddagen packa jag det sista innan avfärden till Göteborg och ett-årskollen av mitt nya hjärta. På vägen ner åt vi middag på Macdonalds i Alingsås. Väl i Göteborg börja det med röntgen av hjärta och lungor. Sedan fortsatte det med arbets-EKG. Då sitter man på en motionscykel med EKG på sig och en mask för ansiktet som mäter andningen. Sedan ska man cykla i samma tempo medan motståndet ökar. Man ska cykla så mycket man orkar. För ett halv år sedan gjorde jag samma sak och då cykla jag 53 wat. (wat mäter man arbetsinsatsen med) Fast idag cykla jag 97 wat. Jag har alltså då nästa blivit dubbelt så stark i kroppen bara på ett halvår. Tänk vad en transplantation kan göra. Ikväll skulle det sättas nål som ska användas till de andra undersökningarna jag ska genomgå. Jag är jätte svår stucken så det är inte vem som helst som kan sticka mig. Fast idag hade jag en jätte bra person som stack mig. Han stack mig för ett halvår sedan också och då var det toppen. Han gjorde det jätte bra idag med. Man känner inte när nålen går in i kroppen när han gör det. Den bara glider in......

Fast det blir rätt tidig läggdags idag för dagen imorgon börjar 07.00 med blodprover och fortsätter med kranskärlsröntgen 08.00 följt av biopsi och hjärtkateterisering 12.30........

Till sist vill jag säga grattis till mamma som fyller år idag och är med mig på sjukhuset under dessa dagar jag är på sjukan.

Nål eller så kallad kanyl (det är inte min hand)

Inga kommentarer: