lördag 9 april 2011

Fullt ös medvetslös

Jag har haft en del att göra båda igår och idag.
Igår gjorde jag två saker jag inte har gjort någon gång i hela mitt liv. På morgonen gick jag till mammas jobb och åt frukost. Som jag har berättat tidigare så börjar mamma tidigare på jobbet på fredagar för att göra frukost till företagets kunder där hon jobbar. Jag gick och testa frukosten igår där. Det var helt okej. Sedan gick jag hem igen och på hemvägen gick jag förbi kommunhuset och skaffa ritningar på vårt hus. Anledningen till detta återkommer jag förhoppningsvis senare om :P.
På kvällen igår var jag mamma och min bror, Anton i Mariestad och såg på en premiär på en teater, Romeo och Juliet som ester eleverna på Vadsbogymnasiet sätter upp som sin slutproduktion på gymnasiet. Min bror Antons flickvän är med i den. Den var jätte bra, över förväntat så den rekommenderar jag stark att titta på ifall ni lyckas få några biljetter dit.
För övrig har min bror, Anton gjort bilden till affischeringen om teatern.

Affischen om teatern av Esteteleverna på Vadsbogymnasiet i Mariestad   
Idag har jag varit i Skara två gånger och varit ute och gått min vanliga morgon promenad. Den första gången var jag med mamma på en antik och samlar mässa i Skara. Förra våren när mässan var i Skara och jag var där så kom samtalet om mitt nya hjärta. Precis förra året när samtalet kom hitta jag en smurf. Jag var tvungen att åka dit i år igen för att hitta en smurf till och komma tillbaka till den platsen där livet fick en helt ny vändning. Jag hitta faktiskt två smurfar i år. Innan jag var i Skara första gången idag så var jag på loppis i Götene och hitta en smurf. Totalt hitta jag tre Smurfar idag. Mellan resorna till skara var jag hemma och grilla för första gången i år. Det fick bli en god grillad korv i vårsolen. I eftermiddags var jag med pappa i Lidköping och hjälpte honom att köpa material till våran nya terass som pappa ska bygga. De hade inte allt som behövde till terassen i Lidköping så vi fick åka till Skara istället. Så då blev det den andra gången idag jag var i Skara. 
På morgonpromenaden idag såg jag två stora vårtecken. Det första vårtecknet var två sädesärlor. När man ser de är våren här. Det andra vårtecknet var tussilagon som jag såg för första gången i år.   

Jag har haft fullt upp idag och igår så ikväll blir det en lugn kväll och vila inför mitt ettårskalas 
imorgon......... 



Årets första grillade korv :D

Smurfarna jag fynda idag  

Inga kommentarer: