söndag 20 mars 2011

Tankens kraft

I helgen har jag tagit det lugnt och inte gjort så mycket så därför har jag inte skrivit på ett par dagar. Jag har inprincip gått lite vårpromenader och sedan slappat på dagarna.

Idag var jag ute och gått en promenad och samtidigt gick jag och köpte fika som jag bjöd resten av familjen på i solväggen, i det fina vårvädret.
De veckor som kommer framöver kommer jag att vara lite orolig. Jag kommer nämligen sänka en avstötningsmedicin från och med imorgon. Detta görs tre veckor innan min årskontroll. Så om tre veckor är det ungefär 1 år sedan jag fick mitt nya hjärta.
Det som kan hända när jag sänker avstötningsmedicinen är att jag kan få en avstötning. Därför får jag vara extra vaksam på avstötningssymtom under dessa tre veckor. Jag kan väl säga att jag är lite orolig för att få avstötning på grund av sänkningen. För jag vet hur min kropp har reagerat genom åren när man har testat att ta bort eller sänka andra mediciner. Resultatet tidigare genom åren har varit att det inte har fungerat. Så därför är jag orolig..... 

Men det är inget som säger att det måste bli en avstötning utan det kan funka hur bra som helst nu. Men man kan inget veta säkert. Därför kommer jag att leva lite enklare än tidigare och kommer att börja ta morgonpromenader, gå upp klockan 6.00 och vara ute och gå i en timme. Detta är för att dels träna upp mina muskler i kroppen eftersom jag varit sjuk i hela mitt liv så måste jag träna upp mina muskler. Har ju inte så många muskler i kroppen för att jag inte orkat träna något tidigare i livet. Andra orsaken varför jag gör detta är att vara i gång med kroppen och förhoppningsvis undvika att det inte blir avstötning på grund utav medicinsänkningen. Jag vet kanske att det kan vara löjligt men det kanske är det som behöver göras för att jag ska kunna klara av sänkningen utan att få avstötning.

Detta rotar sig i tankens kraft som jag har använt mig utav genom mitt livs olika svårigheter. Jag ska förklara lite hur man använder tankens kraft och hur jag kommer använda denna framöver för att få bort min orolighet för avstötning och förhoppningsvis slippa avstötning.

Tankens kraft fungera på det viset att man har en positiv tanken och kombinerar detta med en positiv handling. Min positiva tanken i detta fallet är ”Jag är fri från avstötning”. Jag väljer denna tanke instället än att tänka ”Jag har inte avstötning” för att i en positiv tanken så finns inte ordet inte. Tanken ”Jag har inte avstötning” blir då istället ”Jag har avstötning” . ”Jag är fri från avstötning” upprepar jag minst en gång om dagen och kombinerar denna med den positiva handling för min kropp. Detta görs genom att vara ute och gå som är bra och positivt på olika sätt för min kropp. Sedan måste man vara väldigt fokuserad och inte tveka på sin tanke. Så därför får jag inte vara orolig utan vara fokuserad på det positiva och inte tänka tankar som ”jag kanske har avstötning”. För om man tänker detta så blir effekten av det positiva dålig. Så jag ska tänka positivt och vara ute och gå varje dag så slipper jag förhoppningsvis avstötning. Tankens kraft kanske inte hjälper rent fysiskt sätt men jag mår bra mentalt utav det. Det Mentala påverkar kroppen, om man mår bra mentalt så mår resten av kroppen bra. Mahatma Gandhi sa: 



”Människan är inget annat än summan av sina tankar, det man tänker blir man”


 Det är lite det som tankens kraft handlar om. Utifrån detta kommer även mitt favorit ordspråk ”inget är omöjligt bara man vill” och min viljestyrka och envis är det ju inget fel på så jag har bestämt att jag inte ska ha avstötning och det kommer jag att hålla fast vid.


Mahatma Gandhi

Inga kommentarer: